Dia 14: Passejant per Ubud!

El viatge està sent molt intens, el dia que hem dormit més ha estat fins 07:30 del matí. Així que ahir la nit vam decidir que avui seria un dia més de relax i pugèssim dormir una miquetona més. Vam quedar a les 10 a la recepció de l’hotel descansats, dutxats, esmorzats i pixats.

Jo a les 6 del matí ja estava amb els ulls ben oberts 😅 M’he esperat a què l’Aleix es despertès mentres mirava fotos del viatge. Ens hem dutxat, l’Eva ha fet una mica de yoga al balcó de l’habitació i hem anat a esmorzar.

L’esmorzar estava boníssim, es pot triar si vols ou (fregit, scramble, dur o truita), nasi goreng o pancakes. A més, hi ha torrades amb mantequilla i melmelada, croïssants, fruita, suc de fruita tè o café.

A les 10 hem anat apareixent a la recepció de l’hotel disposats a conèixer Ubud, la nostra base per explorar Bali. L’ideal si s’està més dies a la illa és anar movent-se (passar uns dies al centre, uns dies al est, uns altres al oest, etc) per poder explorar la illa bé però nosaltres al ser-hi només 4 dies hem optat per quedar-nos a Ubud que es troba just al centre i anar fent excursions d’un dia. Mireu quina gràcia els peus dels homes de la família 😂

No abans sense prendre les precaucions necessàries: una bona fritada de Relec. Sobretot la Chen i jo, que som les que hem sortit més malparades de les picades de mosquits.

Hem anat caminant fins a la primera visita del dia: Campuhan Ridge Walk. Només amb el camí fins allí ja hem començat a entendre perquè tothom que ve a Bali se’n va enamorat i amb ganes de tornar. Una ciutat caòtica com tot Àsia però a l’hora cargada d’energia, d’espiritualitat i de bones vibracions. En els últims anys s’ha convertit un oasis per tots aquells que es senten perduts i volen trobar-se amb ells mateixos, alberga centenars de centres de yoga, meditació, etc.

El Camphun Ridge Walk, un preciós sender d’uns 2 km rodejat de naturalesa i arrosals, quan arribes al final de tot hi ha cafeteries precioses. Increïble que en mig del bullici de la ciutat es trobi aquest paradís verd.

Quan hem arribat al final hem fet un beuret per refrescar-nos. L’Eva un smoothie de mango, el Carles i el Pare un coco, la Judit, la Chen, la Gemma i la Irene un suc de taronja, la Cris una mena de smoothie de iogurt i fruita, el Raul una Fanta i l’Aleix i jo una Bintang. La cafeteria era molt bonica i no ens ha semblat gens cara perquè preveiem clatellada.

Com no, hem fet la guirada del dia, hem contractat com una mena de carret similar als del camp de golf perquè ens fes un tomet pels arrossals. Ens hem cagat una mica perquè anàven a super ràpid però el paisatge és un passada!

Ja teníem gana i hem anat a dinar a un lloc molt bonic. Jo m’he demanat una hamburgesa vegetarina molt bona tot i que picava una mica. La concepció de “no spicy” nostra és molt relativa, sobretot pels asiàtics que des de ben petits acostumen al paladar al sabor picant. El dinar ha sortit un pel més car: uns 5€ per persona, però estava situat al carrer més centric d’Ubud.

Però els que han menjat bé han sigut els peixets que han tingut bufet lliure amb els peus del pare. Els hi he demanat si em deixaven ficar un peu per provar-ho i m’ha fet molta impressió. Ens ha costat 3,5€ un quart d’hora.

Amb la panxa plena i els peus ben nets, hem anat cap al Monkey Forest, una reserva natural on s’hi troben diferents santuaris però és especialment coneguda pels monos que hi viuen.

S’ha d’anar amb compte perquè són una mica piltrafilles, saben obrir motxilles i bolsos i si portes menjar te’l roben. Tot i així hem vist escenes molt tendres, com una mare alletant al seu fill, monos treient-se paràsits entre ells, etc.

De tornada cap al hotel hem fet un tombet pel Mercat d’Ubud, on s’hi troben moltes paradetes d’artesanies, souvenirs, roba, menjar… Un lloc ideal on perdre-s’hi una bona estona.

Finalment hem creuat pel Gootama Street un carrer peatonal amb restaurants i cafeteries amb molt d’encant.

Quan hem arribat a l’hotel, tocava estrenar la piscina. Els més atrevits s’hi han estat una bona estona jugant al nostre joc aquàtic preferit: l’stop. Jo només m’hi he posat una estoneta. Estic molt sorpresa del clima d’Indonèsia, pràcticament no fa calor en comparació a Tailàndia o Singapur.

Hem anat a recollir la roba que havíem portat aquest matí a una “laundary”. Quina meravella, des de Singapur no hem pogut ficar cap rentadora i ja estàvem força apurats. Netejar, secar i planxar a 1,50€/kg. Em sembla que ens ha cobrat una mica més del preu normal perquè li hem demanat que havia de ser per avui si o si. Tot i així està de conya!

Avui hem anat a sopar a un vegetarià que hi havia apropet del hotel ja que l’Eveta feia deies que ens ho demanava. El restaurant era molt bonic.

Desprès de sopar hem fet dos equips, els que ens trobàvem una mica cansats i volíem anar a dormir (Cris, Raul i jo) i els que volien anar a fer-se un massatge balinés. Durant tot el dia havíem fet un estudi de mercat i ja sabíen quin lloc era el més barat, justament el que teníem al costat de casa. Es veu que ha estat el show màxim. Els treballadors són encantadors i estan com una regadera. El pare s’ha fet el massatge de cos, la Irene, la Judit i l’Eva de peus i la Gemma i la Chen s’han fet una treneta al costat.

Han quedat que demà hi tornarien per poder conèixer la sister 2, la sister 3 i el boyfriend 3.

Bona nit 🌙 Terima Kasih 🙏

Un pensament sobre “Dia 14: Passejant per Ubud!

1. Retroenllaç: El meu diari de Viatges

Els comentaris estan tancats.